"CESTY, CESTIČKY, KAM NÁS POVEDOU..."
Motto:
"Řekni mi a já zapomenu, ukaž mi, a já si zapamatuji, nech mne to udělat, a já pochopím."
Vzdělávací záměry:
Hlavním záměrem je rozvoj osobnosti dítěte, jeho individuality s pozitivním vztahem k sobě, k vlastnímu zdraví, k druhým, světu kolem nás, k planetě Zemi, k historii, tradicím a zvykům.
Naše děti budou po celý život čelit změnám – chceme je připravit tak, aby zvládly roli člověka ve svém životě bez rizik a obtíží.
Hlavní cíle:
1. Rozvíjení dítěte, jeho učení a poznávání:
2. Osvojení si základů hodnot, na nichž je založena naše společnost:
3. Získání osobní samostatnosti a schopnosti projevovat se jako samostatná osobnost působící na své okolí:
Vzdělávací obsah:
Vzdělávací obsah vychází z přirozených a dětem blízkých témat jako je pohádka, příroda, člověk, rodina, lidské tělo, vztah ke světu, společnosti, tradicím … a odvíjí se od nejbližšího a známého dětem až ke vzdálenějšímu a neznámému. Vzdělávací obsah je zpracován učitelkou pro každou třídu samostatně v měsíčních tématech a dále členěn do 14 denních podtémat, která jsou podrobně konkretizovaná a zahrnují všechny vzdělávací oblasti RVP PV. Oblasti, hry a učební metody jsou systematicky připravovány a detailně propracovány.
Při realizaci vzdělávacího obsahu preferujeme skupinovou práci, metody prožitkového učení, které jsou založeny na přímých zážitcích dítěte, dětské zvídavosti, zájmu poznávat nové, objevovat, získávat další dovednosti a zkušenosti.
Mateřská škola používá nejefektivnější způsob výuky dětí - učení hrou. Poskytuje laskavé, otevřené a pro děti podmanivé prostředí, kde se cítí příjemně a bezpečně.
V naší mateřské škole dbáme rovněž na to, aby naše děti měly dostatek pohybu, prostoru na hry a přirozenou volnost ve výběru aktivit.
Vzdělávací obsah:
Je vytvářen tak, aby představoval hlavní prostředek k vzdělávání dítěte v mateřské škole a sloužil k naplňování vzdělávacích záměrů a dosahování vzdělávacích cílů.
Je zpracován do integrovaných bloků, které zahrnují pět vzdělávacích oblastí podle RVP PV.
Tyto oblasti se navzájem prolínají, prostupují a nutnost propojení v praxi ukazuje, že čím více je propojení dokonalejší, tím bude vzdělávání přirozenější, účinnější a hodnotnější.
Cesty a cestičky – kam nás povedou…
Tematické bloky:
- Cesta ke kamarádům
- Cestičky do přírody
- Cesty za poznáním
- Cesta k tradicím
- Cestičky do světa